Crafted In Terengganu, '' Kesemua gambar dan design cincin dalam blog ini adalah hak milik Alfero P

Crafted In Terengganu, '' Kesemua gambar dan design cincin dalam blog ini adalah hak milik Alfero P
'' Kesemua gambar dan design cincin dalam blog ini adalah hak milik Alfero Permata, Jika Tuan-tuan berminat dengan design sesuatu item didalam blog ini hendaklah menempahnya dengan tuan blog sendiri. Dilarang meniru mencetak atau menciplak idea, gambar, design kesemua item dalam blog ini. Sebarang tindakan peniruan/ copy paste ciplak design adalah tidak dibenarkan dan akan mendatangkan saham dosa yang berterusan selagi mana design itu ditiru oleh pihak yang lain pula sepanjang zaman''.

Saturday 11 October 2014

Cincin Delima - Mahadewa 16 (SOLD)

Gila.... Ukiran bermotifkan Bunga Istana memenuhi permukaan tepi cincin dari atas hingga kebawah. Permata dari jenis Delima Keluduk Burma terpilih. Ikatan diperbuat dari perak import yang digabung dengan sejenis logam yang memerlukan pembakaran selama lebih dua jam untuk sebati.

Design Bunga Istana adalah ukiran istimewa dan terbaik kami, ianya yang paling sukar untuk dipahat kerana terlalu halus kelopak bunganya. Kalau tanya ahli pertukangan pahat tradisional, hanya orang gila sanggup membuat ukiran bunga sehalus ini. 



Delima Burma Keluduk terpilih gabungan warna purplish dan silver ada gewang dan star yang kuat pada permukaan permata.
Rm3500

No comments:

Post a Comment