Crafted In Terengganu, '' Kesemua gambar dan design cincin dalam blog ini adalah hak milik Alfero P

Crafted In Terengganu, '' Kesemua gambar dan design cincin dalam blog ini adalah hak milik Alfero P
'' Kesemua gambar dan design cincin dalam blog ini adalah hak milik Alfero Permata, Jika Tuan-tuan berminat dengan design sesuatu item didalam blog ini hendaklah menempahnya dengan tuan blog sendiri. Dilarang meniru mencetak atau menciplak idea, gambar, design kesemua item dalam blog ini. Sebarang tindakan peniruan/ copy paste ciplak design adalah tidak dibenarkan dan akan mendatangkan saham dosa yang berterusan selagi mana design itu ditiru oleh pihak yang lain pula sepanjang zaman''.

Wednesday 19 June 2013

Nilam Ceylon - Koleksi Peribadi

Cuci mata sekaliiii.. hehehe ..Nilam Sri Lanka spesis 'batu air batu" lombong lama , cukup kriteria 4C, Star, air, carat, color dan cut.

Yang special tentang batu ni ialah terdapatnya sebiji logam didalamnya. Umum mengetahui sifat logam bertindak balas dengan suhu, apabila suhu hangat logam akan mengembang dan begitu lah sebaliknya. Tubuh manusia kadang-kadang hangat dan kadang-kadang sejuk secara automatik logam didalamnya akan turut terkesan , dan ini akan mempercepatkan lagi proses evolusi semulajadi batu. Proses evolusi 'Pecah Air' dan 'Penuaan warna" biasanya mengambil masa yang lama bagi sesebuah batu, tapi tidak untuk batu ini kerana ia sudah pun mengalami 'pecah air" sebelum dipakai lagi, sekarang tengah tunggu evolusi penuaan warna sahaja.

Macam setitik air... executive punya batu ni..hehehe

No comments:

Post a Comment